donderdag 4 december 2008

5 weken 6 dagen ver

Heel belangrijk nieuws: geen bloedverlies gehad!

Wat wel: om het uur moeten plassen, lichte buikpijn, misselijk na elke maaltijd en geen honger ervoor, veel dorst, wreed veel goesting in vers geperst sinaasappelsap met pompelmoes. Dus ben ik prompt naar de winkel gereden voor een netje pompelmoezen en een netje persappelsienen. En het heeft gesmaakt, dank u!

En moe dat ik ben! Op allerlei websites lees ik dat je best kan toegeven aan die vermoeidheid, dat je gerust mag slapen zoveel je kan. Maar probeer maar eens een dutje te doen in de zetel met een hyperactieve kleuter in de buurt die jou als zijn favoriete speelkameraadje beschouwt. Welgeteld 2 minuten heb ik mijn ogen kunnen sluiten. Doesn’t do the trick.

Vandaag ben ik er dus al een stuk geruster in dat het goed gaat. Ik voel me belabberd (een goed teken!) maar opgewekt. Bovendien las ik op een website dat je tot 7 weken 60 % kans hebt op een miskraam (veel trouwens, niet?) maar vanaf 7 weken nog maar 10 %. Bovendien vind ik dat de kans, nadat ik het al eens meemaakte, toch wel wat kleiner moet zijn voor mij, gezien ik gezond ben en niets doe wat niet mag. Ik ga zelfs vanaf vandaag niet meer joggen, omdat ik mij er niet goed bij voel. Ik ga wel in de plaats dezelfde route wandelen, want ik wil wel in beweging blijven. En zwemmen, dat ga ik ook opnieuw doen.

Ik hoop dat ik misselijk blijf, dat ik moe blijft, dat ik geen honger blijf hebben, dat mijn buikpijn blijft. Want zolang ik die symptomen heb, ben ik er toch een stuk geruster in dat het deze keer wel zal lukken.

Geen opmerkingen: